Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

Ελληνική παιδεία...

Χθες ανακοινώθηκαν οι βάσεις για τα πανεπιστήμια. Έχετε ένα λεπτό χρόνο για να βάλετε τις γάτες σας να κλαίνε, άλλο ένα για να αυτοκτονήσετε τελετουργικά από ντροπή που δεν το ξέρατε και τρεις μέρες για να αναστηθείτε εκ νεκρών σαν τον Τζίζα (θανάτω θάνατον πατήσαντες και τι άλλο λένε οι παπάδες το Πάσχα). Εντάξει; Τελειώσατε με τις εκκρεμότητες; Ωραία, συνεχίζω.
Χθες λοιπόν ανακοινώθηκαν οι βάσεις για τα πανεπιστήμια. Πτώση δεκαετίας λένε, κατρακύλησαν οι βάσεις λένε, κουτουλού κουτουλού. Που πάει να πει ότι τα βλαστάρια μας μάλλον πάτωσαν στον θεσμό που λέγεται Πανελλήνιες. Ή ότι τρελάθηκε το αφεντικό-λέγε με μικρή Αννούλα-και δίνει τζάμπα σχολές. Ένα από τα δύο.
Αλλά το τραγελαφικό δεν είναι η πτώση των βάσεων. Το τραγελαφικό είναι ότι, χάρη στο νόμο για τους πολυτέκνους, πέρασαν σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ άτομα με βαθμούς τέσσερα, τρία, δύο...(...ένα, καλή χρονιά).
Και ερωτώ εγώ τώρα σαν μικρό, χαζό και άμαθο παιδάκι που είμαι. ΜΕ ΤΙ ΚΩΛΟ περνάνε σε πανεπιστήμια άτομα που γράψανε δύο και τρία στις εξετάσεις; Τέτοιος βαθμός παραπέμπει σε δύο περιπτώσεις: το άτομο ή δε θέλει, ή δεν μπορεί. Εκτός κι αν θεωρείτε εσείς υπαρκτή την πιθανότητα ο μαθητής που έγραψε δύο να είχε διαβάσει για είκοσι δύο, και στο ενδιάμεσο να τον απήγαγαν οι εξωγήινοι, να έκαναν πάνω του πειράματα και μετά να του διέγραψαν τη μνήμη. Και στα έξι μαθήματα.
Και γιατί ακριβώς να περάσουν σε σχολή; Τι ακριβώς θα προσφέρουν στην χώρα μέσα από τη σχολή; Όχι, πείτε μου. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε γεμίσει πτυχιούχους και ψάχνουμε με το κιάλι να βρούμε υδραυλικούς.
Και για αυτό φταίει ο Έλληνας γονιός. Επειδή ο ίδιος δεν κατάφερε να σπουδάσει και να γίνει σπουδαίος και τρανός, βγάζει τα απωθημένα του στο παιδί του. Και συνήθως τα απωθημένα είναι γιατρός και δικηγόρος.
Γιατρός και δικηγόρος. Λες και το μόνο που χρειάζεται μία κοινωνία για να επιβιώσει είναι γιατροί και δικηγόροι. Όποιος στο γυμνάσιο βγάζει πάνω από δεκαεφτά, τον πλακώνουν στα φροντιστήρια για να περάσει στην Ιατρική και τη Νομική. Κι έτσι έχουμε το καταπληκτικό φαινόμενο ότι αν βγεις στην Αριστοτέλους και προσπαθήσεις να βάλεις γιατρούς-δικηγόρους στη μία πλευρά και τους υπόλοιπους στην άλλη, οι γιατροί-δικηγόροι θα είναι περισσότεροι.
Κι αν, λέμε αν, το παιδί δεν έχει τους βαθμούς (γιατί, μαλακίες να μη λέμε, βαθμούς θέλουν οι σχολές και όχι μυαλά) για να γίνει γιατρός ή δικηγόρος; Δεν έχει σημασία, κάποιο πτυχίο πρέπει να πάρει. Ακόμη κι αν αυτό το πτυχίο είναι PhD στην Ψυχολογία της Αρκούδας της Πίνδου ή Master στην Τεχνολογία του Αυνανισμού.
Και για αυτό έπηξε και η Ελληνική Επαρχία σε ΤΕΙ και σχολές πανεπιστημίων της κακιάς ώρας, της κακιάς σκάλας, της κατάρας και του Μαλιακού. Γι'αυτό και για να ανθίσουν οι τοπικές οικονομίες. Τι διάολο, οι καφετζήδες στην Αγουλινίτσα κλέφτες θα γίνουν; Κάπως πρέπει να ζήσουν κι αυτοί.
Δε ρώτησε, βέβαια, κανείς, πού θα βρει δουλειά ο απόφοιτος της Ιχθυολογίας Μεσολογγίου, της Βυζαντινής Τέχνης και Μουσικής Καστοριάς ή της Κομμωτικής Αιδοίου του Πουστοχωρίου. Δε βαριέσαι μωρέ, θα τρώνε τα λεφτά του μπαμπά μέχρι τα τριάντα-φεύγα, μετά θα δώσουν κι έναν ΑΣΕΠ και θα βολευτούν στο δημόσιο να κολλάνε χαρτόσημα σε αιτήσεις για αναπηρική σύνταξη από τύπους που τα βράδια παίζουν σε ομάδα πέντε επί πέντε.
Και έχεις μετά και τους άλλους που λένε "Έρχονται οι Αλβανοί και μας παίρνουν τις δουλειές". Ρε τριμάλαξ, ποια δουλειά σου πήρε ακριβώς ο Αλβανός; Αυτή που δεν ήθελες να κάνεις; Γιατί ούτε εσένα είδα πρόθυμο να πας να γίνεις μπογιατζής, ούτε Αλβανό γιατρό ή δικηγόρο έχω δει ακόμα στην Ελλάδα. Ο τελευταίος Έλληνας που είδα να κάνει δουλειά την οποία υποτίθεται ότι "κλέβει ο Αλβανός" ήταν ο Ξανθόπουλος στις ταινίες τύπου "φτωχό πλην τίμιο λαϊκό παλικάρι το πρωί ρίχνει μπετά και το βράδυ τραγουδάει στα μπουζούκια για να θρέψει την τυφλή μάνα του και τα τρία καθυστερημένα αδερφάκια του". Όχι και πολύ αντιπροσωπευτικό δείγμα, αν ρωτάτε εμένα.
Και επανέρχομαι στο θέμα. Γιατί να περνάνε σε σχολές άτομα με δύο, τρία και τέσσερα; Ο μόνος λόγος που μου έρχεται είναι για να μην προστίθενται στο ήδη υψηλό ποσοστό ανεργίας, γιατί, κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο φοιτητής δε θεωρείται άνεργος.
Αλλά είναι. Όχι απλά άνεργος. Άεργος. Όχι κι άδικα, εδώ που τα λέμε. Το ξεζούμισμα που τρώνε οι μαθητές για να έχουν μια καλή επίδοση στις Πανελλήνιες χρειάζεται πολύ ξύσιμο μετά για να αντισταθμιστεί. Φροντιστήρια, ιδιαίτερα και άλλη μία φροντιστήρια. Γιατί, φυσικά, πού να μπορέσει το Ελληνικό σχολείο να διδάξει τίποτα σε κανέναν; Μα κι αν μπορεί, τι; Θα πάνε όλα τα άλλα παιδιά φροντιστήρια και δε θα πάει το δικό μας; Ντροπή και αίσχος! Τι θα λέει η κοινωνία!
Φυσικό είναι μετά από αυτά ο φοιτητής να το ρίξει στους φραπέδες και το Προ. Ειδικά αν περάσει και σε άλλη πόλη, τι; Μαλάκας είναι να ασχοληθεί σοβαρά; Ή μήπως είναι αρκετά μαλάκας για να βγει στην αγορά εργασίας, όπου μέρα με τη μέρα αυξάνονται εκθετικά οι πιθανότητες να μείνει με το όργανο στο χέρι; Κάτσε εδώ που είσαι εντάξει για όσον καιρό έχει λεφτά ο μπαμπάς και μετά βλέπουμε.
Αλλά εντάξει. Είμαι οπισθοδρομικός. Είμαι ένας φασίστας της γνώσης. Είμαι μαλάκας. Είμαι και άπλυτος. Τα πάντα όλα είμαι. Γιατί να μη δεχτούμε στο πανεπιστήμιο τους μαθητές που έγραψαν τρία; Άνθρωποι δεν είναι κι αυτοί; Όλοι πρέπει να έχουν δικαίωμα στη γνώση. Και σας λέω εγώ, εντάξει. Ας τους δεχθούμε στο πανεπιστήμιο.
Σε ποιο ακριβώς πανεπιστήμιο; Σε αυτό που τελεί υπό καταλήψεις, απεργίες, συμφέροντα παρατάξεων και της Ιουλίας το κάγκελο; Σε αυτό που, μόλις βγήκε ένα νομοσχέδιο που δε συμφέρει τους καθηγητάδες και τα party-dogs (βλαχιστί κομματόσκυλα), έσπευσε αμέσως σε καταλήψεις και αναβολές εξεταστικών σε ένδειξη διαμαρτυρίας; Σε αυτό που, με την πρόφαση του ασύλου, φιλοξενεί αυτούς που σε κάθε διαδήλωση τα κάνουν μπουρδέλο;
Τρομερό πανεπιστήμιο. Να το χαίρεστε. Αντί να πάτε να κάνετε μια χειρωνακτική εργασία (όχι αυτήν που φαντάζεστε, τρισάθλια όντα, φθηνές απομιμήσεις ανθρώπου, αποβράσματα της κοινωνίας και άλλα τέτοια), πάτε με βαθμό δύο και τρία να πάρετε πτυχίο για μια επιστήμη που δεν θα έχει αντίκρισμα, χωρίς να ξέρετε το παραμικρό για αυτήν και χωρίς να έχετε την ελπίδα να βρείτε δουλειά.
Η δουλειά, ξέρετε, δεν είναι ντροπή. Η παιδεία, έτσι πώς την έχουν καταντήσει οι ανίκανοι υπουργοί, τα λαμόγια των παρατάξεων, οι καθηγητάδες που τους νοιάζει μόνο το χρήμα και το πρεστίζ της έδρας και οι φοιτητές που μπαίνουν με δύο και τρία, είναι.

8 σχόλια:

  1. Το ζήτημα που θέτεις επί τάπητος είναι άκρως πολύπλευρο και εμπεριέχει αρκετές συνιστώσες. Για να μην μακρυγορώ θα το πω όσο πιο περιεκτικά μπορώ. Ο Έλληνας είναι ολίγον μαλάκας. Μετά την μεταπολίτευση έχει μπλεχτεί -εν γνώσει του- σε ένα ακανθώδες πλέγμα μαλακίας.

    Η παιδεία είναι μακράν το νούμερο ένα πρόβλημα της χώρας. Έτι μεγαλύτερο από την ανεργία που μαστίζει (ή ''μαστίζει'') τη χώρα. Γιατί; Διότι, η ανεργία πηγάζει από την έλλειψη παιδείας και εκπαίδευσης. Και φυσικά δεν εννοώ μόνο τα σχολεία και πανεπιστήμια, αλλά κυρίως τον εκφυλισμένο θεσμό της οικογενείας. Άλλωστε, και εσύ ο ίδιος έκανες λόγο για γονείς. Το πρόβλημα είναι κοινωνικό και απευθύνεται σε όλους μας. Αυτά τα ολίγα. Αν με αφήσεις ελεύθερο, γράφω έκθεση, με βαθμολογούν με τρία (του Καράμπελα) και πάω ελληνική φιλολογία.

    Υ.Γ. Τίκαρα την επιλογή ''για Πούλιτζερ''. Με τιμάει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Έλληνας είναι πολύ μαλάκας. Γιατί χρειάζεται να του πουν ακόμα και τα αυτονόητα, και ακόμη κι αν του τα πουν δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταλάβει. Γιατί έχουμε 2011 και στα πιο βασικά ζητήματα κάνει λες και ζούμε ακόμα στο 1970. Αλλά το χειρότερο είναι η ψωροπερηφάνεια. Του στιλ "όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες οι άλλοι ήταν στα δέντρα". Παίζει να φανερώνει και μεγαλύτερη ηλιθιότητα από το "Έρχονται οι Αλβανοί και μας παίρνουν τις δουλειές".
    Κι όσο για την ανεργία, αν θέλαμε θα μπορούσαμε. Θέλουμε όμως;
    Υ.Γ. Το αν σε τιμάει, εσύ το κρίνεις. Εγώ δεν έχω να πω τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ, φίλε! Και για τη φράση-οδοστρωτήρα "μας παίρνουν τις δουλειές" (οι θέσεις μου είναι ξεκάθαρες και γραμμένες στο δικό μου blog) και για το αίσχος το φετεινό με τους πολύτεκνους και για το πανεπιστήμιο που, ναι θα το πω, ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ θα το αλλάξουν, καιρός ήταν. Και θα πω και κάτι που είπα πρόσφατα σε μια συζήτηση: Όταν η νεολαία του ΠΑΣΟΚ του πάει κόντρα, τότε ξέρεις ότι έκαναν ΕΝΑ καλό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ούτε άσυλο αξίζουμε ούτε τίποτε. Μη σου πω ότι έπρεπε να λένε "αν σε 4 χρόνια δε βγάζεις τη σχολή, πληρώνεις δίδακτρα ή βγαίνεις κλοτσηδόν δίχως πτυχίο". Και θα χεζόμαστε στο τάλιρο με τους αιώνιους και θα είχα άλλο ένα λόγο να διαβάζω για το πτυχίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ χρόνια το λέω ότι μπαίνουν αβέρτα οι αγράμματοι στις σχολές με αυτό το σύστημα των πανελλαδικών, που είναι καθαρή βαθμοθηρία. Να φανταστείς ότι σε σχολή δασκάλων με λένε καμένη οι συμφοιτητές επειδή τους διορθώνω τα ορθογραφικά όποτε τα πετυχαίνω. Εγώ ξέρω ότι είμαστε η γενιά της ανεργίας οπότε καλύτερα να σπουδάσει ο καθένας αυτό που θέλει. Η χειρωνακτική δουλειά άλλωστε δεν είναι ντροπή κι ούτε στερεί από κανέναν την ευκαιρία να μορφωθεί, όποιος το θέλει πραγματικά, ξέρει πώς να καλλιεργήσει το χαρακτήρα του.

    Υ.Γ. Γαμώ την αναβολή της εξεταστικής! Ξέσπασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό που λες δεν είναι άσχημο...σε καιρό οικονομικής κρίσης είμαστε (τουλάχιστον έτσι μας λένε τα κανάλια, το αν πραγματικά είμαστε είναι άλλη μεγάλη βαριά κουβέντα), ο Έλληνας φοιτητής σιγά μη χαλάσει τη ζωούλα του, οπότε κι άλλα λεφτά στα δημόσια ταμεία. Τώρα, το αν αυτά τα λεφτά θα καταλήξουν στην παιδεία ή σε κάποιον άλλο σκοπό ή αν θα γίνουν μερσεντές αυτό όπως είπα είναι άλλο θέμα.
    Για τους αγράμματους στα πανεπιστήμια που λες, Αντάρτισσα, εγώ πιστεύω ότι αν δεν έχεις μάθει ορθογραφία μέχρι την τρίτη λυκείου και μπαίνεις στο πανεπιστήμιο γράφοντας ακαταλαβίστικα, μάλλον δεν αξίζει να μπεις στο πανεπιστήμιο. Και δε λέω για ένα-δύο λαθάκια, που μπορεί να είναι από απροσεξία, ούτε για σπάνιες αρχαιοπρεπείς λέξεις που τις ξέρει μόνο ο Ζουράρις. Αλλά αν στην τρίτη λυκείου δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τις καταλήξεις -ται και -τε των ρημάτων, ε, αυτό κάτι μας δείχνει.
    Μα ακριβώς αυτό είναι το πρόβλημα της γενιάς του Καραμανλή (θείου) και του Παπανδρέου (πατέρα), που ως φαίνεται την πέρασαν και στους επόμενους.
    Η χειρωνακτική εργασία έχει φτάσει να θεωρείται ντροπή. Κατά τ'άλλα, μας φταίνε οι Αλβανοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είχα καταλάβει από το γυμνάσιο πως το να δώσω Πανελλήνιες και να περάσω σε κάποια σχολή θα ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο βάση των δυνατοτήτων μου και της όρεξης μου. Επέλεξα να μην δώσω και να πάω φαντάρος στα καπάκια. Πήγα και γυρίσα και αμέσως έψαξα για δουλειά. Από χαρτιά, διπλώματα και μαστερ κτλ είχα ΜΟΝΟ τα 2 κωλόχαρτα του τότε Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπεδευτήριου στον τομέα της Πληροφορικής. Αρχίδια δηλαδή. Αφού λοιπόν πέρασα από 2-3 δουλειές και δεν κόλλησα είμουνα τυχερός και κατέληξα στην δουλειά που κάνω σήμερα. Ξενοδοχειακά. Είμαι κοντά στα 7 χρόνια σε αυτό το πόστο και δύσκολα κουνιέμαι ή με κουνάνε.
    Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις Τόμας γιατί σου γράφω την ιστορία της ζωής μου. Βασικά μπορείς να νομίζεις πως θέλω να γνωριστούμε καλύτερα αλλά θα σε απογοητεύσω λέγοντας σου πως δεν είναι αυτός ο λόγος.
    Το πιστεύω πως ακόμα και στις σημερινή εποχή ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΟ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ. Δουλειές υπάρχουν και θα υπάρχουν αρκει να ξέρεις που να ψάξεις και να έχεις όρεξη να εργαστείς.
    Πιστεύω επίσης πως πολλά παιδία ενώ έχουν ετοιμη στρωμένη δουλειά από τους γονείς τους ή από κάποιους σε πού στενό οικογενειακό κύκλο επιλέγουν να σπουδάσουν ώστε να έχουν τον χρόνο να ξίνουν για χρόνια αργά και βασανιστικά τις καραπουτσακλάρες τους και τις καραμουνάρες τους.
    Αν έχω άδικο σώσε μου το τηλέφωνο σου να τα πόυμε από κοντά, να σου εξηγήσω.


    Ρε Τόμας σίγουρα είσαι 16 ρε φίλε. Δεν θυμάμαι να έχω γνωρίσει τόσο ώριμο άτομο σε αυτή την ηλικία. Εκτός και αν μας δουλεύεις και είσαι 30 ? Είσαι ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όχι, όντως είμαι δεκαέξι. Το ξέρω βέβαια ότι η απέραντη ωριμότητα, σοφία και μετριοφροσύνη μου σας ξεγελάει όλους, αλλά τι να κάνω, δεν μπορώ να το ελέγξω...
    Το πρόβλημα με τους Έλληνες είναι ότι νομίζουν ότι όλοι πρέπει να γίνουν επιστήμονες. Όχι μόνο δεν πρέπει, αλλά δεν μπορούν και όλοι να γίνουν επιστήμονες. Αλλά και οι πιθανότητες να βρουν δουλειά σχετική με το αντικείμενό τους ποιες είναι; Εμένα ο πατέρας μου πριν τριάντα χρόνια τέλειωσε ηλεκτρονικός στον Ευκλείδη. Δούλεψε σαν ηλεκτρονικός; Όχι. Για ένα μεγάλο διάστημα σέρβιρε σε καφετέριες και ταβέρνες. Και πολύ καλά έκανε.
    Αλλά αν πας να πεις στο σημερινό Έλληνα να πάει να σερβίρει, θα σε κοιτάξει λες και του είπες "γαμώ όλο το σόι σου μέχρι τα τριτοξάδερφα από ό,τι τρύπα έχει". Μάθαμε τώρα όλοι και θέλουμε δουλειές σε γραφεία, κι άμα κάνουμε κάτι άλλο θα μας πέσει ο κώλος.
    Όσο για την στρωμένη δουλειά, εξαρτάται. Αν μιλάμε για ιατρείο, τότε προφανώς πρέπει να σπουδάσει για να το αναλάβει. Δεν μπορείς να είσαι άσχετος κι επειδή ο μπαμπάς σου είναι γιατρός να γίνεις γιατρός. Αλλά αν έχετε ένα μαγαζί-από αυτά που πουλάνε πράγματα-τι σκατά χρειάζεται να σπουδάσεις; Αυτό είναι καθαρά για το ξύσιμο. Την αγαπημένη συνήθεια του Νεοέλληνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με πολύ σεβασμό αφιερωματάκι!!!!

    http://ocelebritis.blogspot.com/2011/08/troll-me-baby.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ξέρετε, πολλές φορές συμβαίνει τα σχόλια να είναι ακόμη πιο έξυπνα, εύστοχα ή ουσιαστικά από την εγγραφή καθεαυτή. ΟΧΙ ΕΔΩ. Αν σας έρθει καμιά εξυπνάδα, κρατήστε την για τον εαυτό σας.