Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2014

Carjacked: Μια ωδή στην αμερικανοσαπίλα

Σας έχει τύχει ποτέ να δείτε μια σειρά/ταινία/παράσταση/βιντεοπαιχνίδι/βίντεο κλιπ της Lady Gaga που η υπόθεση να είναι τόσο σάπια που να χάσετε όλη την πίστη σας στην ανθρωπότητα και να θέλετε να τα βροντήξετε όλα κάτω και να πάτε να γίνετε ξυλοκόποι στα βουνά της Μοντάνα, με μόνη συντροφιά ένα κόκκινο καρό πουκάμισο, ένα τσεκούρι, μια περήφανη γενειάδα κι ένα κασετοφωνάκι που θα παίζει Lynyrd Skynyrd?
Ε...ούτε κι εμένα. Αλλά σίγουρα μου έχει τύχει να δω μια ταινία τόσο σάπια που να με εμπνεύσει για ανάρτηση.
Έβλεπα χθες το βράδυ Σταρ...
-Καλά να πάθεις.
Οκ, το ξέρω ότι το μόνο πράμα που αξίζει να δει κανείς στο Σταρ είναι το Two and a Half Men πριν πετάξουν τον κοκάκια με τις κλωτσές. Και δεν είμαι εγώ αυτός που θα ισχυριστώ ότι το Two and a Half Men αποτελεί καμιά ανθολογία πνεύματος και κρυμμένων νοημάτων.

Εν πάση περιπτώσει, έβλεπα χθες το βράδυ Σταρ κι έπαιζε μια ταινία ονόματι Carjacked, τίτλο τον οποίο το τιμ της Νατάσας Συρεγγέλα μετέφρασε σε "Αμείλικτη Καταδίωξη", έναν τίτλο εξαιρετικά κι εξωφρενικά άσχετο, αλλά ο ορίτζιναλ τίτλος "Αυτοκινητοπειρατεία" είναι μια λέξη με εννιά συλλαβές και σε κανέναν δεν αρέσουν οι λέξεις με εννιά συλλαβές.
Στην ταινία πρωταγωνιστούν δύο παγκοσμίως άγνωστοι ηθοποιοί, ένας άντρας ο οποίος μοιάζει με τον Νίκο Μπέλιτς του GTA IV στο ξανθό του και μία γκόμενα με την κλασική φάτσα Αμερικανίδας ξεπλένως κακογαμημένης νοικοκυράς.
Για να καταλάβετε πόσο σάπια είναι η ταινία, αρκεί να σας δώσω δύο μόνο στοιχεία.
α) Δεν έχει σελίδα στην αγγλόφωνη Wikipedia. Σαν μέτρο σύγκρισης, το The Kopanoi έχει.
β) Αποτελεί συμπαραγωγή ΗΠΑ και Καναδά. Γενικά ο Καναδάς θεωρείται στερεοτυπικά σαν τα πολιτισμένα ξαδέρφια των Αμερικάνων, που παίζουν χόκεϊ και έχουν δωρεάν περίθαλψη. Όπως λέει και το γνωστό meme, αν το Breaking Bad γυριζόταν στον Καναδά, ο Walter White θα έμπαινε αμέσως σε δωρεάν πρόγραμμα χημειοθεραπείας κι η σειρά θα τελείωνε στο πρώτο επεισόδιο.
Κι αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα, γιατί οι συνεισφορές των Καναδών στην παγκόσμια βιομηχανία θεάματος είναι ο Μπράιαν Άνταμς, η Άλανις Μόρισετ, η Σελίν Ντιόν, η Άβριλ Λαβίν κι ο Τσαντ Κρούγκερ.
Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να δούμε τι γίνεται στην ταινία καθεαυτή.
Ο Νίκο Μπέλιτς είναι ένας σκληρός κι αδίστακτος ληστής τράπεζας, ο οποίος, αφότου ληστέψει την τράπεζα, απαγάγει την Ξεπλένω μαζί με το μούλικό της, προφανώς για να εμποδίσει τους μπάτσους να πυροβολήσουν σε άμαχο πληθυσμό.
Κάποιος Αυστραλός τουρίστας που ήταν στο Μοναστηράκι πριν από δύο εβδομάδες, όταν συλλαμβανόταν κάποιος Μαζιώτης, θα έχει μάλλον διαφορετική άποψη από τον σεναριογράφο της ταινίας για το θέμα, αλλά δε γαμείς.
Η Ξεπλένω, στο πρώτο μισό της ταινίας, μας παρουσιάζεται σαν ένα άβουλο και φοβισμένο γυναικάκι, το οποίο δεν μπορούσε ούτε να ψηφίσει χωρίς να ρωτήσει πρώτα τον σατράπη, βίαιο και μικροαπατεώνα πρώην σύζυγό της, με την πιο γενναία πράξη που έκανε ποτέ να ήταν πιθανότατα το διαζύγιό της, και το μόνο που τη νοιάζει είναι μην πάθει τίποτα το μούλικό της.
Ο Νίκο Μπέλιτς εμφανίζεται να γουστάρει την Ξεπλένω και να είναι πρόθυμος να υιοθετήσει το μούλικό της και να ζήσουν όλοι μαζί με τα κέρδη της ληστείας στο Μεξικό. Η Ξεπλένω δε θέλει ούτε να το ακούσει, γιατί δεν μπορεί να αφήσει τη ζωή της στην Αμερική, μια ζωή της οποίας το χάιλαιτ είναι πιθανότατα η παρακολούθηση αντίστοιχων σάπιων ταινιών στο αντίστοιχο Σταρ της Αμερικής.
Μπορούμε να δούμε την Ξεπλένω να κάνει κάποιες οικτρές προσπάθειες να καλέσει σε βοήθεια σε κάποιες στάσεις που κάνουν σε βενζινάδικα, οι οποίες δε θα καταλήξουν πουθενά, γιατί ο Νίκο Μπέλιτς είναι γατόνι. Εν τέλει ο Νίκο τα παίρνει κράνα και αποφασίζει να οδηγήσει μόνος του το αυτοκίνητο.
Λίγο παρακατούλια, όμως, το αυτοκίνητο τα βρίσκει μπαστούνια και, παρ'όλο που ο δείκτης της βενζίνης δείχνει τα μισά, η Ξεπλένω του λέει ότι έχει μείνει, γιατί έχει πάρει νερό το ντεπόζιτο και δε δείχνει σωστά ο δείκτης.
Νομίζω ότι δε χρειάζεται να είναι κανείς μηχανολόγος για να ξέρει ότι αν το ντεπόζιτο της βενζίνης έχει νερό μέχρι τη μέση, το αυτοκίνητό σου θα πάθει πολύ χειρότερα από μια απλή ανακρίβεια στον δείκτη της βενζίνης, αλλά γάμα το.
Το μήνυμα αυτής της σκηνής είναι ότι η Ξεπλένω είναι τόσο ηλίθια και τόσο άβουλη που δεν μπορεί να αναλάβει την πρωτοβουλία ούτε να φτιάξει το ίδιο της το αυτοκίνητο.
Έτσι, σταματάνε σε ένα άλλο βενζινάδικο, όπου, κατά διαβολική σύμπτωση, βρίσκεται ένα σχολικό γεμάτο παιδάκια.
Στις δώδεκα η ώρα τη νύχτα.
Οκ, προφανώς στην Αμερική θεωρείται συνηθισμένο φαινόμενο να μεταφέρονται παιδάκια του δημοτικού με το σχολικό στις δώδεκα η ώρα τη νύχτα, τι πρόβλημα έχετε εσείς.
Η Ξεπλένω, που όπως έχουμε πει το μόνο που τη νοιάζει είναι μην πάθει τίποτα το μούλικό της, ώστε να μεγαλώσει και να γίνει κι αυτό ένας σωστός μικροαστούλης σαν και τα μούτρα της, εμπνέεται σατανικό σχέδιο. Βάζει τον μικρό να παριστάνει ότι θέλει κατούρημα, αυτός βγαίνει απ'το αυτοκίνητο, ανακατεύεται με τα παιδάκια του δημοτικού και φεύγει με το σχολικό.
Ένα αναμφισβήτητα ευφυές σχέδιο για μια τύπισσα που δεν ξέρει ούτε πώς να βρει το μουνί της.
Μόλις αντιλαμβάνεται την απάτη, ο Νίκο Μπέλιτς τα παίρνει στο κρανίο, αποφασίζει ότι αρκετά ανέχτηκε την τύπισσα και την κλειδώνει στο πορτμπαγκάζ.
Κάτι που πιθανότατα έπρεπε να είχε κάνει απ'την αρχή της ταινίας.
Σε κάποια φάση φτάνει σε έναν εγκατελειμμένο αχυρώνα που τον περιμένει ένας συνεργός του. Αφού μαθαίνουμε ότι τα λεφτά είναι σε ένα ερειπωμένο εργοστάσιο, ο Μπέλιτς σκοτώνει τον συνεργό του, τον πετάει στο πορτ-μπαγκάζ μαζί με την Ξεπλένω, περιλούζει το αυτοκίνητο με βενζίνη, πετάει ένα σπίρτο και φεύγει.

Έρχονται κάτι στιγμές που νομίζω ότι δεν υπάρχει Αμερικάνος σκηνοθέτης που να μην είναι πυρομανής.
Εκτός απ'τον Ταραντίνο, αυτός είναι ποδολάγνος.
Εν πάση περιπτώσει, η Ξεπλένω, μόλις αντιλαμβάνεται ότι είναι παγιδευμένη σε ένα φλεγόμενο αυτοκίνητο, κάνει το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου. Βουτάει το πιστόλι του πεθαμένου συνεργού του Μπέλιτς, σπάει την κλειδαριά του πορτμπαγκάζ πυροβολώντας και φεύγει τρέχοντας, πριν το αυτοκίνητο εν τέλει ανατιναχθεί ως όφειλε σε μια σωστή αμερικανοταινία που σέβεται τον εαυτό της.
Προσέξτε τώρα: Αυτό δεν το έκανε ο Τσακ Νόρις, δεν το έκανε ο Τζέισον Στέιθαμ, δεν το έκανε ο Ντουέιν Τζόνσον, δεν το έκανε καν ο Βιν Ντίζελ. Το έκανε η Ξεπλένω. Το φοβισμένο γυναικάκι που δεν μπορούσε να πάρει πρωτοβουλία ούτε για να ψηφίσει μόνη της στις εκλογές.
Άλλοι πολύ πιο ψύχραιμοι χαρακτήρες σε μια παρόμοια κατάσταση θα είχαν γεμίσει κακάκια το παντελόνι τους και θα προσεύχονταν στον Βούδα για μια καλύτερη μετενσάρκωση, στην οποία δε θα καταλήξουν κλειδωμένοι στο πορτμπαγκάζ ενός φλεγόμενου αυτοκινήτου.
Και περιμένουν να πιστέψουμε ότι είχε την απαιτούμενη πυγμή και ψυχραιμία για τέτοιο κασκαντεριλίκι, η τύπισσα που μας παρουσιάζεται σε όλη την υπόλοιπη ταινία ως η μεγαλύτερη καρακοτάρα στην ιστορία.
Άσε που δεν είμαι καν σίγουρος κατά πόσον το να πυροβολήσεις σε ένα περιβάλλον γεμάτο με ένα φλεγόμενο πτητικό υγρό είναι ασφαλές και δε θα οδηγήσει στο να ανατιναχτείς κατευθείαν.
Εν πάση περιπτώσει, η Ξεπλένω φτάνει σε ένα ΣΕΑ, όπου και προσπαθεί να μάθει τι έγινε με τον γιο της. Μαθαίνει ότι τον γιο της τον πήρε η πρόνοια, γιατί θεωρούν ότι είναι ανίκανη να τον προσέξει χωρίς να τον εκθέσει σε κίνδυνο. Και έχουν δίκιο, γιατί η τύπισσα είναι ανίκανη γενικώς.
Εκείνη τη στιγμή, όμως, βλέπει τον Νίκο Μπέλιτς να απαγάγει μια άλλη μόνη μητέρα με το μούλικό της, και επειδή προφανώς κανείς δεν μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στην αστυνομία, αναλαμβάνει δράση μόνη της.
Λίγο πριν, έχει μπει στο diner ο πιο στερεοτυπικός αμερικανόβλαχος χίλμπιλης που έχετε δει στη ζωή σας: οδηγάει τερατώδες φορτηγό, έχει την καραμπίνα και τα πυρομαχικά έτσι σκόρπια στο πίσω κάθισμα και την πέφτει με κρυάδες στη σερβιτόρα του diner, η οποία πιθανότατα λέγεται Τζίνα και είναι παντρεμένη με τον Τόμι που δούλευε στο λιμάνι μέχρι που το συνδικάτο κατέβηκε σε απεργία.

Ο χίλμπιλης λοιπόν κρεμάει το παλτό του σε ένα μέρος που έχει εύκολα πρόσβαση η Ξεπλένω και κάθεται ανέμελα να φάει το πρωινό του the 'murican way. Έτσι, η Ξεπλένω κάνει κάτι που είναι απόλυτα λογικό για μια Ξεπλένω. Βουτάει το φορτηγό του χίλμπιλη και κυνηγάει τον Νίκο Μπέλιτς.
Προφανώς, η παραμονή σε ένα φλεγόμενο πορτμπαγκάζ είναι αρκετή για να μεταμορφώσει κάθε Ξεπλένω στη Μισέλ Ροντρίγκεζ.
Στη συνέχεια η ταινία μεταμορφώνεται στο GTA IV, καθώς η Ξεπλένω τρακάρει από πίσω με το φορτηγό το μικροσκοπικό αμάξι του Νίκο (μικροσκοπικό τέλος πάντων με τα αμερικάνικα στάνταρ του everything is big, όπου ένα αμάξι δύο χιλιάδων κυβικών θεωρείται Σμαρτάκι), τον σημαδεύει με την καραμπίνα, την οποία και γεμίζει εν κινήσει, και εν τέλει τρακάρει με ένα τροχόσπιτο, φέρνει δέκα τούμπες και καταλήγει με την οροφή του φορτηγού λιωμένη.
Η ίδια βγαίνει από το φορτηγό με γρατζουνιές. Ο Νίκο Μπέλιτς έχει βγει στην άκρη του δρόμου, η άλλη μάνα και το παιδάκι της τρέχουν στους αγρούς έχοντας ξεφύγει, το αμάξι προφανώς είναι από τιτάνιο, γιατί το τράκαρε δέκα φορές από πίσω ένα τερατώδες φορτηγό και μόνο έχει πέσει ο προφυλακτήρας. Η Ξεπλένω τον σημαδεύει με την καραμπίνα και του λέει "πάμε να πάρουμε τα λεφτά".
Είναι πλέον προφανές ότι η Ξεπλένω έχει σαλέψει τελείως, αν και οποιοσδήποτε που θα επιβίωνε από φλεγόμενο πορτμπαγκάζ δε θα ήταν και πολύ στα καλά του αμέσως μετά. Η Ξεπλένω κι ο Νίκο πάνε στο εγκατελειμμένο εργοστάσιο, κι εκεί αποκαλύπτεται ότι η Ξεπλένω κι ο Νίκο είναι στην πραγματικότητα Χαϊλάντερς, καθώς δεν πεθαίνουν με-τί-πο-τα.
Η Ξεπλένω πατάει τον Νίκο με το αυτοκίνητο, νομίζει ότι πέθανε. Παίρνει τα λεφτά, μπαίνει στο εργοστάσιο μπάτσος, και τον πυροβολεί ο Νίκο. Μετά ο Νίκο την πυροβολεί στο γόνατο για να μην πάρει το πιστόλι του μπάτσου, αλλά αυτή το παίρνει και τον πυροβολεί στο χέρι. Συνεχίζουν να πυροβολιούνται, με τα κλασικά χολυγουντιανά πιστόλια που έχουν γεμιστήρες διακοσίων σφαιρών, μέχρι που τελικά η Ξεπλένω σκοτώνει τον Νίκο Μπέλιτς.
Κάπου εκεί ο σκηνοθέτης κόβει στο "λίγο αργότερα", όπου γίνεται δικαστήριο για την κηδεμονία του μούλικου και η μαύρη φεμινίστρια man-hating δικαστίνα επιδικάζει τετρακόσια δολάρια το μήνα διατροφή να δίνει ο σατράπης πρώην στην Ξεπλένω.
Παρ'όλο που η Ξεπλένω έχει πάρει είκοσι χήνες αμοιβή που έπιασε τον ληστή.
Και, όπως υπαινίσσεται στο τέλος η ταινία, κράτησε και τη λεία της ληστείας κάτω απ'το κρεβάτι της.
Προφανώς υποτίθεται ότι ο σκηνοθέτης ήθελε να συμπαθήσουμε την Ξεπλένω, εγώ προσωπικά όμως έχω να σιχαθώ τόσο πολύ γυναικείο χαρακτήρα ταινίας από το Χάρι Πότερ 5 και τη βατραχομούρα καθηγήτρια Άμπριτζ.
Κι αυτό λέει πάρα πολλά.
Αυτά, και να προσέχετε μη σας κλειδώσουν σε ένα φλεγόμενο πορτμπαγκάζ και σας αναγκάσουν να δείτε αυτήν την ταινία.

6 σχόλια:

  1. Θα σε βάλω να παρουσιάσεις την ταινία σε αυτήν τη συμπαθέστατη καθηγήτρια που δε διέκοψε ποτέ κανέναν φοιτητή όταν παρουσίαζε. Εκεί να δεις γλύκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Όπως λέει και το γνωστό meme, αν το Breaking Bad γυριζόταν στον Καναδά, ο Walter White θα έμπαινε αμέσως σε δωρεάν πρόγραμμα χημειοθεραπείας κι η σειρά θα τελείωνε στο πρώτο επεισόδιο."

    η πιο σωστη χρηση meme-quote που έχω συναντησει ποτέ σε μπλόγκερ!!!
    Κύριε, το συγχαρητηριά μου γιατί και το υπόλοιπο άρθρο ηταν milf-ηστερό (γάμησε μανούλες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιατί είπες το τέλος; ΓΙΑΤΙ ΕΙΠΕΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ;;; ολιγον ανακατευτηκα απ την υπόθεση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού ανακατεύτηκες, γιατί δεν ήθελες να πω το τέλος;

      Διαγραφή

Ξέρετε, πολλές φορές συμβαίνει τα σχόλια να είναι ακόμη πιο έξυπνα, εύστοχα ή ουσιαστικά από την εγγραφή καθεαυτή. ΟΧΙ ΕΔΩ. Αν σας έρθει καμιά εξυπνάδα, κρατήστε την για τον εαυτό σας.